måndag 2 november 2015

Jag skriver berättelser, det är vad jag gör.

Det är inte alltid jag vet om historien jag börjar skriva på kommer att räcka till i slutändan. Om det är en berättelse som läsarna faktiskt kommer att vilja veta av. Kanske var "Mannen utan ryggrad", "Kärleken passerade här en gång" och "Så länge du är min syster" bara tur? Tänk om jag har tappat kraften?

Det här tvivlet är något som jag brottas med från och till när jag skriver. Ibland varje dag, trots att jag befinner mig uppe i ett manus och att det bevisligen blir text producerad, ibland i perioder av livet, när andra saker kräver min uppmärksamhet: brödjobbet, familjen, vännerna. Då kommer oron; jag har skrivit min sista mening, vad finns det mer att säga?

Sedan fortsätter orden att hamna på det vita arket, mirakulöst, och plötsligt kan jag sätta dit en numrering på sjoken av text och kalla dem för kapitel och då vågar till och med jag tro på att det ska bli ännu en bok till slut.

"Vara Frank" kommer ut i mars 2016 på Massolit Förlag AB.

Det är en historia som ligger mig varmt om hjärtat och jag är glad för att boken blev till, trots rätt mycket tandgnissel och huvudbry. Jag har tagit en personlig och emotionell risk för att kunna skriva den uppriktigt, vilket jag nu, en vacker höstdag i Stockholm när löven faller från träden, vet var det enda sättet den faktiskt kunde skrivas på.

Om du väljer att läsa boken så tror jag att du kommer att förstå.

Mer info finns på förlagets hemsida: Massolit Förlag AB

Bästa,

Peo B




 


2 kommentarer:

  1. Känner igen tvivlet ... Och hur härligt det är när självkänslan stärks igen. Ser fram emot Frank 😃

    SvaraRadera