fredag 27 juni 2014

Hustru nummer åtta, någon?

Innan jag gifte mig med min sjunde hustru så bad jag henne ta med sig ett utdrag på sin internethistorik till vigselförrättaren. Det var liksom inga konstigheter, jag ögnade igenom pappret hon gav mig och kollade så att det inte fanns några bisarra nätsidor som hon besökt de senaste fyra månaderna.

"Hur vet jag att det här inte är förfalskat?" frågade jag henne.

"Det vet du inte. Men vi ska ju för fan gifta oss, så nån slags tillit kanske du kan piska upp precis innan vi ska sätta ringar på varandras fingrar."

Ja, vad säger man? Min sjunde hustru var kaxigare än tillexempel den tredje. Men det är sånt som händer, det har jag lärt mig hantera med tiden.

Så vi sa ja till varandra och när hela den proceduren var klar så sa hon:

"Du, jag hade faktiskt förfalskat min internethistorik. Det fanns några RIKTIGT DÅLIGA sidor som jag har besökt alldeles för mycket, om du ursäktar. Jag kan inte fatta att du gick på den lätta."

"Men jag FRÅGADE dig ju? Hur kan du ljuga för mig INNAN vi är gifta? Är inte det sånt man gör när äktenskapet är på upphällningen?"

Och då svarade hon:

"Men älskling. Vårt äktenskap ÄR på upphällningen. Du ska få mitt kontonummer så du kan sätta in hälften av din förmögenhet, påminn mig om det innan kvällen är över så att jag inte glömmer ge dig det."

Och nu när jag har berättat den här historien, ber jag dig vänligt men bestämt läsa titeln på texten ännu en gång och komma med ditt svar.




1 kommentar: