tisdag 1 juli 2014

Love is in the air.

Så Ingela låg vaken varje natt och kunde inte somna. Peter undrade vad det var som var fel.

"Jag kan inte bestämma mig för vilken färg vi ska ha på barnvagnen" sa hon.

"Men, det är väl inget att ligga vaken för?"

Så fick man inte säga. INGET kunde vara viktigare.

"Du är en idiot och jag förstår inte att jag lät mig betäckas av dig" sa Ingela.

Så gick hon upp och bryggde kaffe och satte på en Scooby Doo-film. Hon tänkte kolla igenom alla barnfilmer innan hennes älskling fick se dem. Hon skulle vara sitt barns kulturella filter och välja ut endast det bästa.

"Det dröjer kanske innan barnet vill se Scooby Doo" sa Peter som inte heller kunde sova.

"Jag tror vi ska ha en röd Bugaboo. Jag har nästan bestämt mig för det."

"Vad kostar en sån?"

Ingela gav honom onda ögat.

"Allt är verkligen bara pengar för dig" sa hon. "Du får väl jobba lite extra."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar