tisdag 18 mars 2014

Uppdatering från Bokförlaget Stockholm Under Ytan.

Det är bråda dagar.

Arbetet med att sätta upp ett kontor för tre personer fortsätter. Vi öppnar brevlådan inom kort, till bokförlaget Stockholm Under Ytan. Till den kommer Sveriges största författartalanger att kunna skicka sina personliga brev och berätta varför vi ska läsa deras manus. Om de lyckas övertala oss, ber vi om manuset. Annars är det tyst.

Vi börjar med en teambuilding i Nice, med start nu på fredag. Hela förlaget (alltså tre personer....) åker till Frankrike för att fira. Pamela, vår VD, har bokat en yacht som ligger för ankar där nere. Det blir drinkar och sol och ostron.

"Men alltså, vad firar vi?" frågade jag aningslöst.

Vi känner varandra väl, men tydligen inte väl. Hon fick en bekymmersrynka i pannan.

"Peo. Om vi öppnar upp förlaget, om vi äntligen går i mål med våra planer, då måste vi väl fira det?" sa hon.

Och visst. Det måste vi ju. Jag gillar inställningen.

I övrigt noterar jag att 82 % av mitt Twitter- och Instagramflöde befann sig på Dixie Chicks igår kväll. Jag vet inte om det säger mest om dem, om mig, eller om Dixie Chicks.

/Peo






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar