fredag 18 januari 2013

Strandpartyt pågår än

Jag fattar inte att de fick tillstånd att köra ner åtta stycken rickshaws på stranden och sedan tävla mot varandra. Det var rena gladiatorspelet där nere. Jag satt på parkett uppe på Big Fish som vanligt och kunde följa skådespelet.

"Vad säger polisen i Goa?" frågade jag servitören.

"De tittar åt ett annat håll om de blir mutade."

Vi kunde satsa pengar på vilken rikshaw som skulle komma längst.

"Femhundra rupees på nummer tre" sa jag.

Nummer tre kom sist.

"Finns det inget jumbopris?" frågade jag.

"Jo det gör det" svarade servitören. "Du får gå ut naken i natt på stranden och reta upp hundarna som försöker sova där. Sen får du springa när de biter dig i röven och jag hoppas att du har tagit dina rabiessprutor."

Läderhuden med hästbedövningsmedlet har lovat att hjälpa mig att köpa en rikshaw på hippiemarknaden till ett bra pris. Vi åker i morgon. Jag tänker delta i nästa gladiatorspel. Någon som vill sätta en peng på mig?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar