torsdag 31 januari 2013

Mental härdsmälta.

Så det blev faktiskt den sista januari och ljuset skulle återvända till Stockholm ännu en gång, du skulle få möjlighet att hänga av dig kläderna i garderoben, ställa undan vinterkängorna och kunna gå ner till Seven Eleven i bara skjorta och köpa dina cigaretter.

If winter comes, can spring be far behind?

Mycket afrikanska electroclashsynthar hemma i Vasastan just nu. Jag skojar inte. Vart går man när rocken och discon och popen och folkrocken och dansmusiken inte längre säger något? Svar: Till Afrika.

Om jag hör någon mer - någonsin - sitta i en bar och säga att Stockholm är en mycket ängsligare stad än XXXXXXXXX (valfri stad som personen som säger sig gilla mer än Stockholm) så spyr jag. Hur orkar folk vara så förutsägbara? Finns det ingen som kan vara nöjd med det den har? Mänsklighetens förbannelse, nerkokat till en självbiografisk monolog vid en bardisk.

Startar en podcast som heter "Boogie till kaffet." Missuppfattningen här är att du tror att det är jag som spelar boogie, men det stämmer inte. Det är jag som serverar kaffet. Boogien får du spela själv, hemma.

Nonsens, my dear Watson.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar