torsdag 3 april 2014

Det kom ett brev till redaktionen.

Hej Stockholm Under Ytan.

Jag är en kille på tjugotvå höstar som har skrivit en roman. Den handlar om livet, vad det verkligen innebär att LEVA fullt ut, att möta dagen modigt och med rak rygg och göra det bästa av den. 

Visst låter det intressant?

Berättelsen börjar med att vi får lära känna Adrian, en helt vanlig kille i Göteborg, som precis har kommit ut i arbetslivet. Han jobbar som målare, men känner att han inte riktigt har hittat rätt i livet. Han vill ha något MER! 

Parallellt med den historien, får vi också följa den gåtfulla Miranda, som tyvärr har en trasig barndom bakom sig och därför skär sig i handlederna för att dämpa smärtan hon känner. 

Adrians och Mirandas vägar korsas när Adrian får i uppdrag att måla om psykavdelningen där Miranda sitter inspärrad. Kanske kan Adrian hjälpa Miranda att må bättre?



Jag har skrivit på den här berättelsen i fyra år. Nu känner jag mig redo att visa upp den för omvärlden. Jag hoppas så klart att Stockholm Under Ytan (jag kallar er för SUY!) ska vilja läsa mitt manus och ge ut det. 

Så tveka inte att höra av er till mig (kan man säga "med vändande post" när man pratar om e-post?). 

Titeln är inte satt ännu. Men jag tänker mig: "Du & jag" eller "Livet har många färger" eller kanske "Livet måste vara något mer än bara det här." 

Vi kan jobba kreativt tillsammans på titeln, om Stockholm Under Ytan blir intresserade. 

P.S Jag skickar med lite bilder på mig själv också, så att ni får se med egna ögon att jag är snygg och kommer funka i media. 

Styrkekramar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar