lördag 16 april 2011

Tisdagarna med Morrissey

Det var riktigt illa på slutet.
När hon läste godnattsaga för barnen så toppade jag rödvinet med vodka.
Tuppade av framför teven. Hon hittade mig där flera gånger.
Hon fick lägenheten och bilen och alla vännerna.
Jag hyr trettiofem kvadrat på Mariatorget.
Sitter på en madrass på golvet och lyssnar på Bruce.
They can´t hurt you now, they can´t hurt you now, they can´t hurt you now.
Alla referenser till musik. En gång delade vi på allt.
Jag stegade fram till dig en sömnig eftermiddag på East.
Du hade boken på bardisken. Tisdagarna med Morrie.
Vi var samma. Samtalet gick lätt. Vi ville väl.
Du vet spriten har tagit mig bit för bit. Jag är inte längre den samma.
Allt är utbytt.
När du säger att du inte längre känner igen mig så är det på pricken.
Barnen har du vänt emot mig, men inte ens det kan jag klandra dig för.
Det känns som att jag har kommit hit för att dö.
Jag klarar inte att sätta ner glaset.
Jag ska göra allt som står i min makt för att supa sönder varje cell i min kropp.
Det var riktigt illa på slutet.
Men det är ännu värre nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar