fredag 15 november 2013

Månadens frågor och svar, sthlmunderytan@gmail.com


  1. Varför en bok om skilsmässa utan att vara skild? Svar: Det är en bok om förlust och vänskap. Mitt jobb är att kunna skriva om saker utan att de måste vara helt igenom terapeutiska. 
  2. Hur blir man utgiven? Svar: Förutom att skriva klart, menar du? Jag tror på hårt arbete - och ett fantastiskt följebrev till ditt manus. Lägg tid på det, berätta vad det är som gör ditt manus så bra och varför förlaget måste anta det.
  3. Favoritböcker? Svar: Finns många. Främlingen av Camus. Revolutionary road av Richard Yates. Varför vara lycklig när du kan vara normal? av Jeanette Winterson. Till exempel. 
  4. Är nästa roman en uppföljare på "Kärleken passerade..." Svar: Nej, den är fristående.
  5. Kan du läsa mitt manus och komma med kommentarer? Svar: Jag önskar det fanns mer tid till att ge feedback. Jag vet att man behöver det när man skriver. Men jag hinner inte. 
  6. Är det inte tråkigt att Stockholm Under Ytan inte är anonym längre? Svar: Nej, jag är färdig med den biten, just här. Däremot är det inte omöjligt att jag har en ny anonym blogg, någon annanstans där ute, där det just nu byggs upp nya historier som hittar sina läsare...
  7. Vilken musik skriver du till? Svar: Just nu till det här:  Monotone winter

Skriv till sthlmunderytan@gmail.com om du har något på hjärtat. Tack för den här gången. 

/Peo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar