lördag 2 november 2013

Den tredje romanen

I veckan blev det klart att Damm Förlag och jag fortsätter att samarbeta. Jag skriver just nu på en tredje roman, som är planerad att komma ut under nästa år. Det är inte läge att avslöja vare sig titel eller handling ännu. Men det är en fristående bok, alltså ingen direkt uppföljare till "Kärleken passerade här en gång" eller "Mannen utan ryggrad."

Jag har fått frågor på om jag tänker skriva en fortsättning på "Kärleken passerade här en gång." Kanske blir det så längre fram. Jag är själv nyfiken på hur det gick sen, främst för Fanny och Ingrid, efter att Samuel och Johanna lämnat varandra. Så om jag skriver en andra del, tror jag att det blir ur barnens perspektiv.

Hela november och december (och kanske mer än så) går åt till att skriva klart manuset jag arbetar på. Det är mitt sätt att överleva vintern som strax är här.

Bästa,
Peo

2 kommentarer:

  1. Skulle vara "skönt" att få läsa en fortsättning på "Kärleken..." men först ser jag fram emot en kommande succé :-)

    SvaraRadera
  2. Håller med Martina! Lycka till med skrivandet!

    Lill

    SvaraRadera