måndag 11 november 2013

Om någon undrar.

Den här veckan:

Lyssnar på Cut Copy. Läser ut "Definitionen av liv."

Lämnar ifrån mig åttiotusen ord till förlaget, som ska redigeras och bli min tredje roman. Den beräknas komma ut i oktober nästa år.

Sitter i soffan hos "Malou efter tio" 12/11, runt kl. 11:00, tillsammans med två författare som skrivit självhjälpsböcker efter en skilsmässa. Jag är den skönlitterära sidekicken. Vet inte hur länge samtalet kommer att pågå. För att höra en längre intervju, där jag får tala till punkt, kan man besöka Boksmakarna.se på den här länken: http://boksmakarna.se/fredagsintervjun/peo-bengtssson/

Har skrivit en krönika i nya numret av Pappa Magazine (kommer ut denna vecka) om varför jag låg på alla fyra i en sjukhuskorridor och fick tröst, trots att jag inte förtjänade den.

Åker till Uddevalla på fredag, för "Readtreat", och håller en presentation av mitt läsande och skrivande. Förhoppningsvis orkar folk lyssna en stund.

Gjorde lite anteckningar i helgen. Kan inte veta vad det är för något, men det lockade mig, ville inte glömma bort det. Livrädd för att det ska vara längre text som måste ut. Det orkar jag inte just nu, och inte min omgivning heller.

/Peo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar