tisdag 3 maj 2011

kärleken gjorde mig sådan

Forever means when you say yes.

Var det så du sa när du kom fram till mig? Minns jag det rätt?

Kan inte komma ihåg allting i rätt ordning. Nu för tiden finns väldigt lite att minnas. Du. Gick.

Hörde du inte mig när jag sa ja? Skulle jag ha skrikit det högre?

Känner att vintern har gjort mig sjuk. Det är osäkert om sommaren kan bota det jag har. Orkar inte ringa mina vänner och förklara. Det får bli som det blir.

Du vet att jag kunde ta en kula för dig. Det var inte bara något som jag sa.

Hur bröstkorgen exploderar mitt i natten. Vaknar av feberdrömmarna och kan inte somna om.

Över en natt blev jag tusen år äldre. Femhundra år i själen, trehundra i ansiktet och resten utspritt i varje handling som jag utför.

Jag är den darriga kvinnan i kassan på ICA som plockar upp slantar långsamt ur sin portmonä och sinkar hela kön. Du hoppas av hela ditt hjärta att du aldrig ska bli som jag.

Jag ville föda våra barn. Se på mig nu. Jag är inte längre kapabel till någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar