onsdag 4 maj 2011

Projektledare

Det var när jag började göra GANT-scheman över mitt äktenskap som jag visste att något inte stod rätt till. Jag fick inte ihop det längre. Försökte göra verkligheten mindre overklig genom att rita upp den med beroenden och milstolpar.

"Du är bara en grogghagga som snart får sparken från kontoret" sa du till mig. "Du kan ingenting, du vet ingenting, du ÄR ingenting."

Och det var nog sant. Speciellt eftersom du var VD på kontoret och kunde fota mig när du ville.

Fast det värsta var att hitta dig och Bettan i fruktförrådet.

Där hade man gått och hämtat bananer i flera år.

Bettan och jag brukade skoja om att Klasses frisyr mest var ett nollsummespel. Nu kunde vi inte skoja om det längre för hon knullade dig. Och så tappade jag suget efter frukt också.

Men nu i utvärderingsfasen känns allting lite bättre. Jag kan göra smärtan mindre genom att logga in i Microsoft Project. Bocka av, fylla i staplar, sätta punkt.

Planera in slack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar