söndag 1 maj 2011

på kanelen

Står utanför bolaget på Odengatan mitt emot Vasaparken. Stöttar mig på kryckorna. Har bankat flera gånger på dörrarna med kryckorna men personalen där inne pekar bara på sina klockor och menar att de inte har öppnat ännu.

Vad hände med att vilja ge service till sina kunder? Va? Det skulle jag bra gärna vilja veta. Jävla förmyndarsamhälle där bolaget bestämmer sina egna öppettider. Jag har flera gånger skickat brev till Reinfeldt om det verkligen är dags att börja sälja rödtjut på 7 Eleven. Det är inte mycket jag begär. Säg tre olika viner i tre kategorier: Ett bruksvin för trappuppgångarna, ett för medelklassparen i Vasastan på väg till sina parmiddagar och ett för oss festprissar. Vad är problemet? Det är fruktansvärt förnedrande att behöva luta sig mot kryckorna timme ut och timma in här ute på gatan.

Tror ni att Reinfeldt har svarat på mina brev? Låt mig säga så här: SOVER DOLLY PARTON PÅ RYGG? Alltså, ja det har han. Eller någon av hans hejdukar som skriver och han bara undertecknar. Svaret är att det inte kommer att hända något på vinfronten inom överskådlig tid.

Vad är det, om inte en termometer i tidens röv? Thats why we are gonna start a medborgargarde. We have to take lagen i våra egna hands. Eller, jag håller i kryckorna och ni i lagen om jag så säger. Revolutionen pågår på twitter, fejsbock, flickr och i snigelposten. Jag tänker tvinga politruckerna att lyssna till min törstiga strupe.

Tror ni att jag kommer att vinna? Låt mig säga så här: SIMMAR ENFOTADE ANKOR I CIRKLAR?

Nu öppnar de äntligen portarna till helgedomen. Jag ska bara in snabbt och lasta på lite Chablis för oförutsedda händelser. Sedan är det raka vägen hem. Låt mig bara säga att jag skulle vilja nita den som inte håller med mig. Det är bara att komma ner på trottoaren utanför bolaget så boxas vi!

JAG SLÄNGER KRYCKORNA ÅT VARSITT HÅLL OCH GÅR EN MATCH MOT VEM SOM HELST.

AJÖKEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar