torsdag 26 juli 2012

Fakturan kommer inte senare. Den kommer nu.

Sedan är det meningen att jag ska springa över nåt vägkrön i solnedgång i en grå hood och se lidande ut. Bakom mig kommer man att lägga in fallande bokstäver, mitt namn, titeln på boken. Inget mer.

"Det blev inte Coldplay. Det blev inte Maroon 5. Det fick bli en punkduo från Haninge" säger min manager på telefon.

"Jag står i Brooklyn. Vi gör en video till boken och du ger mig Kuken brinner från Haninge?"

"Bokförlaget vägrade pröjsa. Du får snacka med dem när du är tillbaka."

"En video till en bok? Varför då? Vem ska visa den?"

"Vem ska titta på den, glömde du."

"Jag joggar fram och tillbaka här och ibland surrar någon kamera och jag vet faktiskt inte vad som händer."

"Vi får se om vi kan få in dig på P4 när du kommer hem" säger managern.

"Vadå? P4 kan ju inte visa videon."

"Nej men du kanske kan få spela några låtar som du gillar. Prata lite du vet."

Vi lägger på. Jag ställer mig uppe vid vägkrönet igen och det är action och jag springer och det är helt sjukt och jag är glad när det är över. Jag får sällskap av punkduon på tunnelbanan, på väg över till Manhattan. Jag är sur, men det är inte de. Vi bor på samma hotell. Jag hinner knappt upp på rummet och ta en dusch innan det ringer på telefonen.

"Tjena" säger den ena hälften av Kuken brinner. "Vi ska dricka bärs på ett ställe på Lower East ikväll med några polare. Tror du att det är okej om vi tar det på bokförlaget?"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar