onsdag 25 juli 2012

Någon läser Kerstin Ekman, en annan Salman Rushdie och en tredje håller sig till Fibban.

Och solen kom till sist, lade sig tillrätta över hustaken och fick folk att knäppa upp sina skjortor och lägga sig i parkerna för att komma närmare cancern.

"Jag vill inte skjuta mig" säger Erik. "Det är för enkelt. Men sola ihjäl mig, det är okej."

"Jag flyger ikväll. Blir borta ett par dagar. Vi ses när jag kommer hem igen."

"Z ringde mig. Hon undrar om vi kan ses i morgon."

"Z är galen."

"Det är jag med."

"Ingen blir gladare än jag om du tar henne ifrån mig."

Vi går på Mellqvist. Dricker kaffe. Dricker en kaffe till. Tittar på folk. Erik är kåt och glor lite för närgånget på allt och alla.

"Lägg av" säger jag. "Det är pinsamt. Du är som en tonåring som måste läsa porr för att komma till ro om kvällarna."

"En gång Slitz-kille, alltid Slitz-kille" svarar Erik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar