måndag 27 december 2010

det kan ta lite tid innan du hittar den rätte

Min lillebror har blivit ihop med en liten indietjej som hänger på alla spelningar med bandet. Hon heter Amanda och är jättesöt och gillar Editors. Editors och min lillebrors band.

Min lillebror verkar ha fått hela skallen uppblåst sedan han flyttade till Stockholm och fick börja skaka tass rätt människor. Framgångarna är inte bara klädsamma för honom. Han säger att han tycker om henne men jag tycker inte att han visar det tillräckligt tydligt.

"Kom igen, det är bara en tjej" säger han när vi sitter på Soda och dricker varsin Cola.

"Vadå bara en tjej? Tänk om alla resonerade så. Tror du att han där borta i hörnet skulle säga så om han hade en tjej?" frågar jag och pekar omärkligt på en figur i andra änden av rummet som har brännskadat ansikte och bara en arm. Lillebror kollar vart jag pekar.

"Det där? Det är ju snubben från The Savage som släppte sin fjärde skiva förra veckan. Vet du hur mycket tjejer han har?"

"Är det? Jaha. Men jag då? Tror du jag skulle prata så om min tjej om jag hade en?"

"Häng med nästa gång vi lirar så fixar jag dig en tjej. Du är med mig" säger lillebror.

Sen berättar lillebror att Amanda inte är så oskyldig som hon ser ut. För ett par dagar sedan ringde hon honom och berättade att han var nere på solariet på Karlbergsvägen och skulle sola. En indietjej som solar solarium? Jag hänger inte riktigt med, men lillebror intygar att det är sant.

"Så hon ringde mig och berättade att hon hittade en påse med hasch som någon hade glömt. Och så kom hon över och vi rökte på".

"Amen lägg av brorsan" säger jag, "det kunde ju ha varit farligt. Du vet ju inte vad det var i den där påsen".

"Hasch säger jag ju".

"Så du och Amanda rökte brass som hon hittade på ett solarium?" säger jag. "Jag förstår".

"Sen bjöd jag henne på mat för vi var hungriga".

"Jaha vad bjöd du på då?"

"Nudlar".

"Hasch och nudlar. Vilken fest".

"Som jag sa. Det är bara en tjej. Fattar du?"

1 kommentar:

  1. Du vet väl att Soda inte finns längre?
    Det står något annat på den skylten nu. Dom slogs ihop med Edenborg. Fast jag kallar det också fortfarande för Soda, mest för att jag aldrig minns vad det faktiskt heter.

    SvaraRadera