onsdag 21 maj 2014

Livet är en fest och så ska det fortsätta.

"Jag fattar inte vad som är problemet", säger Greger. "Jag röstar ju på Miljöpartiet, så hur fan kan isarna fortsätta smälta i Arktis?"

"Du menar att det borde räcka?"

"Ja, det menar jag."

"Men du flyger ju utomlands två gånger om året. Och köper ny bil vart fjärde år. Och handlar skor, typ fem par om året?"

"Ja?" säger Greger. "Vad är det med det då?"

"Det kanske inte räcker att rösta på Miljöpartiet. Det är så jag menar."

"Vadå? Vad ska jag göra mer då?"

"Tja, gå i dina designerskor en säsong till. Sluta köra bil. Ät mindre kött. Och så vidare."

"När du pratar så där, då låter du tillväxtfientlig", säger Greger.

"Rör inte mina ostron på Riche! Ge fan i att talla på min senaste smartphone!"

"Du skojar du, men det ska jag säga dig: Jag blir JÄVLIGT förbannad om någon tallar på min nya telefon." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar