tisdag 29 juli 2014

Presentationen från Bokus:



"Kärleken kommer och går, sägs det. Så är det för varje människa. En passion kan kännas som ett knivhugg i magen, och har du tur så sörjer du att såret läker när passionen försvinner.

Jag ville berätta historien om Samuel och Johanna, om deras relation och vad som gjorde den unik. Och hur det gick till när det unika ändå gick sönder. För sådant händer. Samuel säger på ett ställe i berättelsen att Johanna går emot en naturlag när hon lämnar honom. Det håller Johanna med om, men ändå måste hon göra det. Om det ville jag skriva.

En gammal vän kommer att spela stor roll i den här romanen, en vän som borde ha varit försvunnen, eftersom Samuel inte har haft förmåga att behålla sina vänner när barnen kom. Jag tycker om det, att vänner från förr fortfarande kan få spela roll i ett liv som fortsatt åt ett annat håll.

Till sist får jag frågor om vad som är sant och inte sant i boken. Mitt svar blir: läs det som den roman det är. Men jag kan avslöja att knarkhistorien tyvärr har hänt på riktigt."

/P

Mer info på: https://twitter.com/SthlmUnderYtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar