måndag 20 oktober 2014

Trubbel med hyresvärden. Eller kanske inte.

Sedan finns det inget varmt vatten i stugan och då har jag ändå fått löfte om att det ska vara så. Jag går över till Gösta i kalsonger och gummistövlar. Han öppnar faktiskt när jag knackar.

"Det finns inget varmt vatten."

"Vad ska ni med det till?"

"Vad menar du vad vi ska med det till? Vi ska duscha."

"Duscha gör man bara i stan. Här på landet är det annorlunda."

"Nej det är det fan inte. Jag duschar här också."

"Jävla stockholmare."

"The´re you go."

"Va?"

"Ge mig varmt vatten bara."

"Snacka engelska alltså. Det funkar kanske i storstan men inte här grabben."

Så jag duschar kallt och det gör Z också. Sen blir det frukost och Z säger att om jag inte fixar vattnet tills ikväll så kan jag glömma henne. Jag undrar om inte han som hyr ut håller på att göra mig en tjänst.

1 kommentar: