onsdag 27 maj 2015

Noterat.

Ska bara skriva färdigt en bok.
Göra det jag föresatt mig att göra.
Tror fortfarande att böcker kan förändra liv.
Det måste jag tro, annars vore det ingen mening att skriva dem.

Ser en tydlig trend i texterna, en dekonstruktion av språk.
Där jag tidigare ville skriva vackert, är jag numera mer intresserad av berättelsen.
Vill inte skriva fult, men heller inte omständligt.

Det var först när jag tog berättelsen på allvar och slutade formulera, som jag kunde
skriva min första bok. På den vägen har det fortsatt.

Manuset jag håller på med nu är annorlunda på alla sätt och vis mot de tidigare,
det ligger i sakens natur. Att vända sig bort från det tidigare, inte för att det är dåligt,
utan för att intresset söker sig någon annanstans.

Så min story är om möjligt ännu rakare än allt som jag tidigare skrivit, vilket jag
är tacksam för. Den tar längre tid på sig att bli klar än de förra böckerna också,
den här gången har jag inte åkt ut till stugan vid havet och skrivit dag och natt för
mig själv. Det är inte för sent, men tror inte jag behöver det.

Varje textprojekt är kamikaze. Ändå fortsätter det. 

/Peo


sthlmunderytan@gmail.com

https://instagram.com/peobengtsson/

https://twitter.com/SthlmUnderYtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar