lördag 9 juni 2012

Det lilla svinet aspirerade på att bli det stora svinet.

Du tappade en stekpanna på foten och fick operera. Du var borta från fotbollen i flera månader. Korpfotboll - that is- men ändå.

Sen hade du och frugan parmiddag med det nya paret som köpt villan bredvid er och då visade det sig att hon var alkoholforskare. Hon ville inte vara för privat med dig, men hon tyckte absolut att det var ett problem att du hade tappat en stekpanna på foten. Det - i kombination med att du ville öppna en sjunde vinare.

Jag har hållt på så här sen jag var sexton, sa du. Det var din förklaring.

Ja jag förstår det, sa alkoholforskaren. Man är inte odödlig när man är sexton och allt man gör lagras i kroppen. Det kallas för kroppsminnen.

Det är det jag har efter min förra kille, sa din fru.

Då blev det jättekonstig stämning runt bordet. Men sen tog ni upp spåret med stekpannan igen, samtidigt som ni smaskade på en gino.

Så vad ska jag göra? frågade du och menade det.

Svaret är mycket enkelt, sa alkoholforskaren. Sluta släpp stekpannor på din fot. Det är mitt tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar