söndag 3 februari 2013

Att ge upp kan också vara kreativt.

Erik bytte från Blogger till Wordpress men kände sig ändå inte nöjd.

"Det är konstigt" sa han. "Jag måste ju fortfarande fylla sidorna med nåt slags innehåll. Det har inte förändrats."

"Nej det är jämna plågor" svarade jag.

"Vet du? Nu har jag startat och haft och lagt ner ett band. Skrivit ett manus till en film. Skrivit en bok. Gjort scenografin till fyra pjäser på Stadsteatern. Och sytt kostymerna till en uppsättning på Dansens hus."

"Grattis."

"Ändå är hålet i själet intakt. Inget hjälper. Jag tänker utbilda mig till kock istället."

"Ja det kanske är bättre."

"Det tror jag inte, men det får tiden att gå i alla fall."

"Vad är det som lockar dig med matlagning."

"Inte ett skit. Stå där över rykande grytor och få matos i håret. Skulle det vara något?"

"Men varför gör du det då?"

"Som jag sa: Detta är vägs ände. Jag vill inte skapa mer. Jag vill steka fiskpinnar till utarbetade byggnadsgubbar som ska ha lunch halv elva på förmiddagen och få komma hem klockan två på eftermiddagen och somna framför daytime tv."

"Det låter som att du kommit till insikt."

"Lev ett par år till så får du själv se."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar