onsdag 6 februari 2013

Vilket driv, Kassie

Kassie ringer mig från Brooklyn och jag kan höra att hon är hög på meth och tändargas och inte kan sätta samman två meningar till något begripligt.

"Jag sa ju åt dig" säger jag.

"Men det är otroligt" svarar hon. "Jag går omkring i Brooklyn och nu har jag kommit på att jag ska skriva en roman."

"Om Brooklyn?"

"Det ska bli en uppföljare på din bok" säger hon. "Jag fortsätter på Mannen utan ryggrad, tar vid där du slutade."

"Kom hem nu. Allt är förlåtet."

"Men jag har träffat en bokförläggare. Han är snygg och snygg och snygg."

"Förra veckan skulle du måla en fasad med fortsättningen på sista smörjelsen" säger jag. "Hur blev det med det?"

"Någon rev huset. När jag kom dit med färgerna så var huset borta."

"Du kan inte ha gått vilse?"

"Jo."

"Nästa vecka, vad gör du då?"

"Funderar på att starta ett litet lokalt ölmärke här i Brooklyn. Vad tror du om det?"

"Det är redan gjort."

Kassie suckar och lägger på i örat på mig. När jag försöker ringa upp igen så svarar hon inte. Jag vet inget mer om Kassie, men jag lovar att jag ska hålla er uppdaterade efter nästa gång vi har talats vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar