måndag 11 februari 2013

En hund känner igen en hund.

Greger och Vendela har fått barn för sju månader sedan och Vendela har haft svårt att ses på hela den tiden, trots att jag har tjatat på henne.

"Även om du har fullständig familj nu och allt är en bubbla, så måste du ändå underhålla dina vänner. Vad händer om Greger gör slut?"

"Du har rätt" säger hon och så ses vi på Rabarber en kväll.

"Vi har inte legat med varandra sedan Göran kom" säger hon.

"Det kan vara lite problematiskt att komma tillbaka" svarar jag. "Det har man ju hört."

"Hade du och Isabelle sådana problem efter barnet?"

"Nej. Isabelle är....speciell."

"Greger vill i alla fall att vi bestämmer gemensamt att vi inte ska ha sex på ett halvår från och med nu."

"Varför då? Ni har jag redan suttit i karantän i sju månader säger du?"

"Jo, men då kan han sluta hoppas, säger han. Så vet han vad som gäller."

"Varför just sex månader? Varför inte sex år? Eller tjugo år?"

"Det är inte roligt" säger Vendela och ser trött och ledsen ut.

Jag går och hämtar två nya öl i baren. Kommer tillbaka och ställer en framför henne.

"Säg inte att han har hundögon varje kväll också" säger jag. "Att han tiger och tigger och lider med stora hundögon och nu spelar han ut sitt sista kort; att ni ska ta ett uppehåll."

"Hur kan du veta att han har hundögon?"

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar