tisdag 12 februari 2013

Lena sadlar om och blir doktor.

Lena är asförbannad när hon ringer mig.

"Jag ringer från Classes telefon" säger hon. "Min har laddat ur."

"Jaha."

"Hur fan tänker mobiltelefontillverkarna när de inte har SAMMA LADDARE TILL ALLA TELEFONER OAVSETT MÄRKE?"

"Jag kan inte vara säker, men de har säkert en tanke med det" svarar jag.

"MIN HAR LADDAT UR JUST DÄRFÖR."

"Sluta skrik är du snäll, jag har så ont i huvudet."

"Vadå? Vad är det med dig?"

"Nej men jag har bara haft ont i huvudet i två dagar och det går inte över."

"Är det cancer?"

"Lägg av Lena. Jag orkar inte."

"Men svara ärligt."

Jag suckar tungt.

"Hur ska jag kunna veta det?"

"Ja JAG vet inte" svarar hon.

Vi sitter tysta båda två. Säger inget mer. Efter en tyst minut säger Lena:

"Jag tror absolut att du är sjuk, men inte i cancer, utan av en mer psykisk karaktär."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar