söndag 22 maj 2011

att göra en panelhöna av en fjäder

Står i köket. Kokar ett ägg barfota. Har spelat in arton timmar med Ring P1 på min hårddisk och nu kör jag det på repeat. Sommaren står för dörren.

Jag har ställt in betalningarna. Känner mig som Grekland. Fast med insikt.

Ända sedan jag förköpte mig på Bill Cosby-tröjor på Beyond Retro så har jag haft svårt att komma på fötter igen ekonomiskt. Och ingen tar mig på allvar längre.

Jag drömmer fortfarande om min förra pojkvän. Han var bäst i världen på att kasta slängkyssar. Dessutom smakade han grapefrukt. Jag kommer aldrig över honom. Tröjorna var till honom, men när han inte ville ha dem så har jag burit dem själv som ett statement.

Herregud jag ser mitt ansikte i spegeln. Det gör ont att titta på mig själv. Jag ser en spegelbild som värker.

Minns hans sista ord innan han gick, som förklaring till varför vi inte kunde vara tillsammans mer.

Ditt liv är ingen cliffhanger, precis.

Så sa han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar