lördag 21 maj 2011

Pokerturnering

Spelar en pokerturnering den här helgen. Vi befinner oss någonstans kring Gärdet, i en skitig källarlokal som Gud har glömt.

Jag fick komma med på nåder och nu ligger jag kraftigt back. Vi sitter på olika bord i tvåtimmarspass. Totalt är det fyra bord i lokalen. Efter två timmar roterar deltagarna och efter en kortare paus sätter en ny runda igång.

Insatserna är för höga för mitt eget bästa och jag gillar inte att det står gorillor vid utgången som jag vet är beväpnade. Det är så arrangören jobbar, det har jag hört förut. Ingen tar sig härifrån förr än arrangören har bestämt det. Redan har en kille pratat om att han misstänker märkta kortlekar och fusk. Honom släpade de ut ur lokalen. Jag frågade: Vad händer med honom? Men ingen svarade mig. Jag fick bara fem nya kort.

När jag måste gå på toaletten följer en gorilla med. Toaletten är en röd hink på golvet i ett angränsande cykelrum. Jag ställer mig framför hinken och gorillan står bakom mig och vaktar. Jag försökte skämta om att gorillan kunde få hålla den åt mig om han ville. Fler sådana skämt kan nog kosta mig ett par framtänder.

Jag måste försöka spela mig ur den här knipan. Ligger som sagt ganska mycket back. Runt sjuttiotusen. Men jag vet att jag kan komma igen. Jag har det i mig. Det gäller bara att spela diciplinerat och hålla räkningen.

Jag älskar verkligen poker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar