tisdag 27 mars 2012

So close me if you can

på bröllop och begravningar och fester.
blir ledsen när jag blir presenterad som rockstjärna.
det tänder en förhoppning hos folk som aldrig träffat mig förut.
de tror att jag ska rucka dem, berätta något nytt.
det gör jag aldrig.

allt är bara länge sedan.
berätta nåt nytt. gör det.
så tänker jag. hur i helvete kan du vilja höra om det här gamla.
men alla håller minen.
det är ju parodiskt.

jag vet inte vad tjänster och gentjänster betyder längre.
det är en kod jag inte vet något om.
who moved my cheese. framtiden är redan här.
alla dessa floskler.
mitt ansikte är inte alls stilla. jag kräks.

det är verkligen hårt att hårdna, bli äldre, bli en stiftelse.
pappa, vad är en miniatyr.
säger min dotter.
det är en replika av något större. du tar något stort och gör det litet.
så jag är en miniatyr av dig.
säger min dotter.

gud förbjude.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar