fredag 15 juni 2012

Om du bara hade ringt lite tidigare

Sen är det ju det här med mobiltelefonerna. Jag har sju stycken och jag använder dem alla. Men tror du att det någon som ringer på dem? Tror du att det är någon som någonsin vill mig något?

Nixipixi.

Så jag kliver in i en affär som håller på med tvivelaktiga transaktioner och säger att jag vill sälja av dem.

Varför då undrar fanskapet.

För att ingen ringer på dom såklart.

Jag blir så trött.

Får sjuhundra spänn för allihop. Tackar och tar emot. I samma ögonblick som jag vänder ryggen till och ska gå därifrån så ringer det i en av telefonerna. Den mörkgröna.

Du sa ju att det aldrig ringde i telefonerna säger fanskapet.

Ge hit telefonen så får jag svara säger jag.

Nixipixi. Det är mina telefoner nu. Här är det jag som svarar.

Hur mycket ska du ha frågar jag.

Sjuhundra säger fanskapet.

Han får pengarna och jag svarar.

Det är bara en Stefan som har ringt fel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar