onsdag 29 maj 2013

Äktenskapliga fundament.

Det otänkbara inträffar när Greger berättar att han bjuder in till bröllop.

"Du har alltså lyckats lura någon att gifta sig med dig?" frågar jag och känner mig inte det minsta elak när jag säger det.

"Visst, du kan smäda mig, du kan förnedra mig, men jag ska gifta mig i alla fall. Det blir människa av mig nu."

"Bra Greger. Jag är glad för din skull. Vem är hon?"

Greger säger att de träffats på nätet. Pratat där ett tag, innan de till sist träffades IRL.

"Hon är så fin när hennes iPhone lyser upp hennes ansikte", säger Greger. "Hon är en riktig nät-junkie."

"Okej."

"Så jag frågade mig själv: Är det okej för mig att hon ständigt går med blicken fäst vid sin telefon och håller sig uppdaterad på vad som händer på Facebook och Twitter, samtidigt som vi försöker leva ett liv tillsammans som äkta makar?"

"Och ditt svar blev ja?"

"Absolut. Om jag vill henne nåt, kan jag alltid nå henne på Facebook."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar