måndag 13 maj 2013

Paul Smith-rean går oss alla på nerverna.

P ringer från Heathrow Airport med gråten i halsen och säger att jag måste lyssna noga.

"Det är upp till sjuttio procents rea på Paul Smith just nu och jag står här med fem kostymer i händerna och kan inte välja."

"Ta alla", svarar jag.

"Men det kan jag väl inte?"

"Köp en till mig då. Storlek 46."

"Alltså, jag har tagit betablockerare för att klara av rean. Fattar du?"

"Nej."

"Om jag missar att ta mina mediciner så köper jag upp hela flygplatsen och då får jag stryk när jag kommer hem för att vi inte har några pengar kvar till mat. Mitt äktenskap är i fara."

"Lyssna nu på mig. Leta upp en expedit och lämna ifrån dig alla kostymerna. Backa sedan långsamt ut ur butiken och gå bort till din gate. Sätt dig framstupa med huvudet mellan knäna och sitt så tills det är dags att gå ombord på din flight. Prata inte med någon. Fokusera bara på att ta dig ombord på flyget."

"Jag klarar det inte. Jag måste ha två blåa, en svart och två grå Paul Smith-kostymer."

"Pillren har inte börjat verka ännu. Du måste ge dem en chans att kicka in i ditt system."

Tumult uppstår, jag hör handgemäng, hur någon eller några faller, det låter som att ett klassiskt slagsmål har brutit ut. Samtalet bryts och när jag försöker ringa upp igen får jag inget svar. Jag ringer flera gånger timmarna som följer, men inget händer. Fick P med sig några kostymer till Sverige eller inte? Köpte han en till mig? Spänningen är olidlig. Jag är tvungen att ta några betablockerare för att klara av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar