tisdag 21 maj 2013

Elevator pitch

Det går inte att förbereda sig för allt, men man måste försöka. Ungefär så resonerar Greger och jag känner att jag egentligen inte har orken för det här samtalet, men herregud, han går på stesolid och är kapabel till vad som helst. Så jag vågar faktiskt inte röra mig.

"Om du befinner dig i Beverly Hills och hamnar i samma hiss som Steven Spielberg så måste du veta vad du ska säga", säger Greger. "Du kan inte bara låta ögonblicket försvinna. Du måste vara redo med din elevator pitch."

"Greger, svara bara på en enkel fråga: Har du skrivit ett filmmanus?"

"Ja."

"Okej, det visste jag inte."

"Det har jag inte heller. Men om Steven frågar så kommer jag att svara ja och om han ber om att få läsa det så går jag hem och skriver det på en natt."

"Jag förstår. Så om du hamnar i samma hiss ännu en gång, låt oss säga med Daniel Lanois..."

"Eller med Butch Vig."

"Då har du en elevator pitch för det också?"

"Exakt."

"Utan att ha skrivit en platta?"

"Då går jag hem och skriver tolv låtar på en natt", säger Greger.

"Min sista fråga till dig blir då, varför befinner du inte dig i L.A? I Beverly Hills?"

Greger skakar på huvudet åt min dumhet.

"Det är ju därför att jag inte har min elevator pitch på plats ännu", säger han syrligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar