söndag 26 september 2010

Gone fishing

Du brukade slå bakut när jag sa att jag gillade dig. Du sa att det var för mycket. Som att beställa en hawai pizza med extra ananas.

Säg ingenting om det där, sa du.

Du var några år äldre och redan gift. Jag stal hans skjortor ibland, du sa att han ändå aldrig skulle märka det. Att han var arrogant och trött och helt ointresserad av något annat än sina investeringar. Dig hade han inte sett i ögonen på flera månader.

Det där blöta som du kände på kinderna den där eftermiddagen i oktober var inte regn.

Jag gick raka vägen till stället på hörnan och beställde en vodka&tonic av den nya tjejen bakom baren.

"Vad är det i den?" undrade hon.

"Ja det är vodka". "Och tonic".

"Jaha" sa hon.

Två saker tänkte jag. Att ditt äktenskap var över och att tjejen bakom baren borde jobba med något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar