onsdag 29 september 2010

Lionel Richie

"Grunden till framgång hos det motsatta könet ligger i basgången" säger du med ett par stora ägglurar på skallen. Du har blivit en tjockis i för liten bandtröja och jag begriper att jag måste lämna musikbranschen för gott.

"Om du ser ut så där" säger jag, "hur fan ser då jag ut?"

Instängda i en källare sen två veckor utan sol eller näring. Snälla kom och rädda det som finns kvar av min spegelbild.

"Jag ska säga dig att vi är nära nu" säger du. "Det är när det börjar ta emot som det kan hända spännande grejor. Du måste bara höra den här basen".

Du vrider på något på mixerbordet och högtalarna börjar pumpa. Men jag vet nu att det här var en riktigt dålig idé. Finns ingen basgång i världen som kan rädda mig från att krackelera.

"Basen är som sagt viktigast". Du föreläser. "Sen måste man ha lite kul också. På scen menar jag".

"?"

"Men jag menar som Lionel Richie till exempel. När han var här i Globen så skämtade han med publiken".

"Hur då?"

"Han sa; are you a go-home-early-crowd-or-are-you-a-all-night-long-crowd".

"Vad svarade folk på det då?" undrar jag.

"Ja brudarna längst fram stod ju kvar. Det är ju det jag menar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar