onsdag 10 november 2010

kul att träffa dig också

Jag hänger nere på Piccolino i Kungsträdgården den varmaste dagen på hela sommaren. I ett fåfängt försök att handla skjortor på rean har jag fullständigt gått bort mig i värmen och nu kan jag bara och sitta och flämta över en islatte och hoppas att krafterna återvänder.
”David” säger någon vid bordet bredvid. Jag vänder mig om.
”Hej Anna”.
 Anna försvann till Washington efter studenten och jag vet inte om vi har setts sedan dess. I så fall har det gått många år.
”Har du också fått nog av hettan?”
”Ja det kan man kanske säga. Jag försöker handla skjortor till mig och Maria men det går inte så bra. Jag måste lägga av, tror jag”.
”Maria? Hon från vår klass? Menar du den Maria?”
”Ja, vi lever tillsammans sen ett par år tillbaka. Så är det”.
”Å fan. Det var alltså du som blev sittande med Svarte Petter”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar