lördag 9 april 2011

År 2033, kiss me Kissie

Jag är med mina barnbarn på Naturhistoriska muséet.

Japp, jag tog mig hit. Jag är fortfarande kvar i livet och jag har fått se mina egna barn växa upp och skaffa sig egna familjer. Idag är jag morfar och tar med ungarna dit jag en gång gick med mitt eget kött och blod.

Vi går förbi dinosaurierna och hamnar mitt i en utställning om människan istället. Vi stannar till framför en monter. Barnen stirrar. Där står Kissie, bloggaren från nollnolltalet, uppstoppad i en glasbur.

Soliariebrunbränd, med sina jättebröst och jätteläppar. I en stelnad gest. Hennes ögon uppspärrade. Jag undrar vad de har stoppat upp henne med. Hur kan hon vara så...välbevarad?

"Vem är det?" frågar ett av mina barnbarn.

"Det där är en kvinna som bloggade förr i tiden" svarar jag.

"Men varför ser hon så konstig ut?" frågar mitt andra barnbarn.

"Hennes exorcist gjorde ett dålig jobb med att driva ut demonerna ur henne" svarar jag. "Så gick det som det gick."

"Jag blir rädd för henne" säger barnbarn nummer ett.

"Det är bra" svarar jag. "Och äter du inte upp din mat så kommer hon och tar dig när du sover."

Barnens ögon fylls av skräck. Det kommer inte att vara något problem att få i dem middagen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar