fredag 22 april 2011

Den vackraste, viktigaste & mest betydelsefulla mannen i hela universum

"Det var ju lite obehagligt" säger Greger och flämtar. "Men nu är jag sju kilo lättare."

"Vad hade du i kroppen egentligen?" undrar jag och grimaserar illa.

Greger har kört en tarmsköljning på lyxklinik i Ystad och är nu tillbaka i stan sju kilo fattigare. Han har färg på kinderna.

"Sten och grus. Slagg. Rutten fisk."

"Mycket obehagligt."

"Nu är jag alive and kicking igen. Det känns helt fantastiskt. Nu är det slut med grillbiff och fjorton starköl och sex snapsar och sena pokerkvällar. Jag har köpt mig ett par joggingskor."

"Prada? Gucci? YSL?"

"Nej jag specialbeställde ett par från Berlusconis skomakare. Gjorda av båtflyktingars hud som har legat och blivit slitstarkt under den Italienska solen i många månader."

"Så det är där flyktingarna försvinner alltså. Jag har alltid undrat."

"Nu ska jag springa mig ännu snyggare än vad jag redan är under ett par månader. Sen åker jag ner till Ystad igen och suger ut det sista. Sen är det du och jag som går ut och raggar."

"Du vet, Galileo Galilei kom ju fram till att solen var universums medelpunkt. Och för det blev han ställd inför inkvisitionen."

"Ja?"´säger Greger.

"Men när män idag ser sig själv som universums mittpunkt så lämnas det utan åtgärd."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar