tisdag 26 april 2011

Mikael Persbrandt är så lättimponerad

Sitter i en äppeldoftande taxi och småpratar med föraren. När vi kommer fram till min destination så berättar jag att jag inte har några pengar att betala resan med.

"Men du kan få suga av mig" säger jag.

"Ska jag suga av dig? Borde det inte vara tvärtom?" frågar han.

Alla är så inskränkta. Ingen kan tänka nytt. Herregud, kan man aldrig få bli förvånad?

"Oh no" säger jag. "You will do me. And you will do me good."

"Jag tycker inte det känns som att vi talar konstruktivt om saken" fortsätter pratkvarnen till taxichaufför. "Jag låter dig gå utan åtgärd."

Så jag kliver ur bilen och smäller igen dörren. Ska precis gå in genom sceningången när jag träffar Mikael Persbrandt som också är på väg in för att byta om. Vi kramas och dunkar varandras ryggar.

"Jag såg Ladies Night igår" säger han. "Vilken fantastisk scenshow killarna hade."

Jag är skeptisk.

"Du får säga vad du vill om de där rövhålen" svarar jag. "Jag vet att de håvar in massor av stålar och kan lägga av för gott snart om de vill. De är verkligen smarta som lyckas lura av white trash-mammor deras pengar. Men kom igen! Scenshow? Där går gränsen! Den häftigaste scenshowen genom tiderna står ju Titanic-orkestern för. ALLA ANDRA är amatörer i sammanhanget."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar