tisdag 15 mars 2011

en psalm för dig

Bry dig inte om mig. Jag går mest runt och paxar solstolar nu för tiden.
Jag blev visst sjuttiotvå år gammal över en natt. Det är möjligt att jag kan ställa dig till svars även för det, vi får se.
Visste du att Beate ringde mig från Tokyo. Hon satt fast i en hiss på femtiotredje våningen. Även om flodvågen inte når så högt så ställer den till med skit på alla våningsplan. Jag sa att jag tyckte att det var snällt att hon ringde till just mig, men att jag satt lite tajt till i Marocko och därför inte riktigt kunde hjälpa henne. Hon grät och grät och ville bara flyga hem, sa hon. Så nu får du den informationen. Se till att få hem henne bara. Använd dina kontakter som du brukar skryta om.
Skulle du också kunna kolla varför Tomas Brolin har addat Stockholm Under Ytan på Facebook? Stockholm Under Ytan är inte riktigt bekväm med det. När du springer på honom – och det vet jag att du gör – så ställ honom mot väggen. Vilka är de gemensamma beröringspunkterna mellan en smällfet gammal fotbollsspelare och en smällfet gammal solstolspaxare?
Apropå svenska kändisar så dök Benjamin Wahlgren upp igår. Och jag som trodde att gycklaren nere på stranden var käckast. Det skadar allvarligt min självkänsla att befinna mig på samma strand som honom. Framöver kommer jag alltid att veta att det var här, under solen i Marocko, som jag slutade spela roll.
Jag har tappat klockan i sanden. Alla som någon gång har varit fulla och nakna på samma gång vet hur viktigt det är att veta vad klockan är. Jag har svårt att pruta på en ny också. De vill ha för mycket betalt. En klockförsäljare ville att jag skulle suga av honom som betalning men någonstans strax där innan går gränsen.
”Kolla med honom istället” sa jag och pekade på Benjamin.
Stämmer det att det finns syndikalister på Södermalm med twitterkonton i dessa dagar? Jag har verkligen varit borta för länge. Tiderna förändras. Som sagt; jag har ju själv nyss fyllt sjuttiotvå mentalt.
Du borde komma hit när du får tid. Jag vet en hydda som du kan få hyra. Du kan sova på verandan under stjärnorna, så varmt är det. Nätterna är som en smekning och dödskyss på samma gång, om du lyssnar noga kommer du att höra sjakalerna ropa efter din själ när du försöker somna. Men du behöver inte vara rädd, jag lovar. Om Benjamin Wahlgren dyker upp vid din säng om natten så är det garanterat värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar