måndag 10 september 2012

Hantverkarsex

Jag kommer hem en timme för tidigt från jobbet och hittar Z i säng med två snickare. Det känns sådär, för det är jag som har hittat snickarna på offerta för att de ska platsbygga en ny bokhylla åt mig.

"Där du kan få plats med alla dina fiiiiina böcker" säger Z. "Så att folk som kommer hem till dig ser hur många fiiiiiiina böcker du har läst."

Jag fattar inte varför Z måste ligga med dem i min säng. Hon kunde väl ha ställt upp sig i badkaret bara. Nu blir det jag som måste tvätta rent, jag vet det.

Snickarna får bråttom därifrån och jag beklagar att Z inte känner likadant. Hon borde också vara borta på två röda. Men hon hittar inte sin AC/DC-tisha.

"Jag kan inte gå utan den" säger hon. "Den är original från turnén 1980."

"Back in black är en frukstansvärt bra skiva, det måste jag ge dig" säger jag.

"Deras bästa" svarar Z.

"Kanske det. Fast synd på sångaren."

Z går från rum till rum och letar efter sin tisha. Jag kan inte förstå att hon inte hittar den. Vad har de sysslat med i min lägenhet egentligen? Till sist är hon ute ur lägenheten. Jag går in i rummet där den platsbyggda bokhyllan är lämnad i all hast. Det blev en halv hylla. Inte mer. Jag loggar in på offerta och lägger ut ett nytt sökuppdrag, efter nya hantverkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar