lördag 11 augusti 2012

Kär och galen.

Jag har lyckats hålla mig undan i en vecka och nu är Z skitförbannad. Vet inte varför jag ens svarar i telefon.

"Vad har du varit?"

"I en stuga. Men jag behöver inte redovisa det för dig, jag gör vad jag vill."

"Det gör du så fan heller."

"Du, jag kom nyss innanför dörren. Jag behöver packa upp och tvätta."

"Jag kommer över nu."

Hon lägger på i örat på mig. Jag räknar hur många minuter det tar för henne mellan Odenplan och Sankt Eriksplan. Det tar fyra. Hon är en sprinter, det måste jag ge henne. Jag släpper in henne och hon ställer ner motorsågen på golvet i hallen.

"Jag tog med den utifall du inte tänkte öppna."

"Jag vet" säger jag. "Så därför öppnade jag."

"Jag kanske aldrig mer kommer behöva använda den" säger Z hoppfullt. "Du har nog lärt dig nu."

Z tar upp en liten ask ur jeansfickan. Hon öppnar den. Två ringar.

"Nu förlovar vi oss" säger hon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar