måndag 21 februari 2011

Syskonkärlek

Jag vaknar upp i en container av att en råtta springer över mitt ansikte. Fiskar upp telefonen ur innerfickan och ringer till lillebror. Han svarar på en signal.

"Shit vad bra att du ringde" säger han.

"Jaha, varför då?" undrar jag.

"Jag har en kroppsöppning som inte vill stänga sig ordentligt. Vad ska jag göra?"

"Ring vårdupplysningen. De borde veta" svarar jag.

"Det är ganska pinsamt, det fattar du va?"

"Men alltså om du läcker så tror jag ändå att det är det bästa."

"Det är mer som att jag är lite rinnig".

"Ja gör som du vill. Själv ligger jag i en container och behöver hjälp med att komma ut."

"Okej jag fattar. Vi kan ju höras sen."

"Tack för ditt stöd" säger jag.

"Du, inte den tonen till mig. Vem är det som är illa ute här egentligen?"

Jag hinner inte svara på den frågan. Batteriet i telefonen dör. Jag luktar rutten fisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar