onsdag 9 februari 2011

Intervju med Stockholm Under Ytan

Via email.

Stämmer det att du kommer att ta över Ring P1 till sommaren?

Jag kan varken bekräfta eller dementera det, tyvärr. Jag förhandlar för tillfället och ingenting är klart ännu.

Varför är du anonym när du skriver?

Är jag? Det ligger i betraktarens öga.

 Men hur gammal är du?

Man frågar aldrig en dam om hennes ålder.

Texterna är cyniska och beskriver en tillvaro i moraliskt förfall. Vad är det som lockar dig med en sådan värld?

Absolut ingenting. Jag önskar att det såg annorlunda ut.

Har du planer på att skriva en bok?

Jag har planer på att skaffa mig världsherravälde. Om det innefattar en bok eller inte kan jag inte svara på. Det kan lika väl vara så att jag startar upp en kemtvätt/plastkirurgimottagning och jobbar under cover. Eller Under Ytan om du så vill.

Har du en arbetsgivare? Är det någon som betalar dig för att skriva?

Det kan jag inte prata om. Och gräver du djupare och försöker snoka så bussar jag min advokat på dig. Nästa fråga.

Varför heter bloggen Stockholm Under Ytan?

Jag tycker att det är ett vackert namn på ett rart litet barn.

Jag ifrågasätter sanningshalten i vissa av texterna. Till exempel ett inlägg som http://stockholmunderytan.blogspot.com/2010/12/amaronespoket-visar-sig-igen.html kan väl ändå inte vara sant?

Jag behöver sällan skruva till verkligheten. Det är så den ser ut. Människor är som de är.

Har du något du vill tillägga?

Försök att vara öppen i ditt hjärta och sträva alltid efter att vara så generös som det bara är möjligt. Var dock skeptisk mot människor som passerar ICA-kassan med ett ”nej, det ska inte vara något idag.” Då bör din inre alarmklocka ringa, annars har det gått för långt.

Till sist så har jag förstått att du älskar musik. Vill du ge läsarna ett tips?

Visst. För att ta sig igenom den sista biten av vintern föreslår jag The Naked And Famous – Young Blood

slut på intervju.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar