tisdag 12 oktober 2010

Kan det inte vara slutspel lite oftare?

Jag håller på farmarlaget från västkusten som aldrig kan vinna någonting men just det här året har dom en bra säsong och har bara två poäng upp till toppen. Man vet ju att det egentligen är omöjligt men man hoppas ju.

Så jag kör en idiotgrej. Jag börjar odla slutspelsskägg. Alltså, det är bara sopor som gör det men jag kan inte låta bli. Tänk om det funkar?

Hur som helst, min tjej säger åt mig efter en vecka eller två att raka dig det ser för taskigt ut du är inte snygg i skägg. Jag står och glor in i badrumsspegeln och slits mellan två lojaliteter; den till killarna på plan som litar på mig. Som vet att om jag rakar mig så blir det inget guld och att det är jag som har svikit dem. Och till sexet. What to do?

Jag gör idiotgrej nummer två. Jag behåller en  mustasch. Tänker att om jag inte rakar bort allt så finns fortfarande chansen på guld och dessutom får jag ligga. Perfekt.

Min tjej stelnar till när jag kommer ut från badrummet men lägger huvudet på sned och tycker att det klär mig med mustasch. Mot alla odds. Efter en lammgryta samma kväll blir det sex. Hon gillar mustaschen när jag går ner på henne. Det river lite sisådär mysigt.

Det går nån dryg vecka till.

Vad händer sen? Jo killarna på plan sviker mig och slutar trea i tabellen. En vanlig säsong hade trea varit underbart, men nu känner jag mig besviken och plockar fram rakhyveln och muttrar när jag rakar bort tramset på överläppen.

Samma kväll äter tjejen och jag middag igen. Hon tröstar mig för att laget bara blev trea. Det blir en fin kväll. Hon är bra min tjej, hon vet hur man gör folk på gott humör. Men hon märker inte att jag har rakat bort mustaschen. Vi snackar i timmar om allt möjligt, jag säger inget, vill att hon ska märka det men det gör hon inte.

Sen går vi och lägger oss och det är dags för lite ligga igen. Inte mig emot. Jag går ner på henne som så många gånger förr och då händer det nåt:

"Vafan är du dum i huvudet? Har du rakat bort mustaschen?"

2 kommentarer:

  1. Jag har läst din blogg några gånger nu och gillar den skarpt. Jag hittade en länk på börssnack men kommer inte ihåg ditt nick. Kan du skriva det här eller starta en tråd på bs så jag kan läsa lite mer om dina gärningar och havanden i börsvärlden.

    När jag skrev detta kom jag på att det kanske inte är du som skriver på bs utan någon som bara länkar till din blogg...very well

    SvaraRadera
  2. Haha! Börjat odla igen då, måntro?

    SvaraRadera