onsdag 16 mars 2011

Victoria Milan.

”Om jag ändå vore tjugofem år yngre och inte så satans gift” säger Eva till Johanna.
”Har du testat Victoria Milan ännu?” svarar Johanna.
”Nej har du?”
”Herregud, ja.”
Johanna rister till på stolen. Hon tänker på något med välbehag.
”Du vet Robert är bara tråkig” fortsätter Eva. ”Han städar och tvättar och tar hand om barnen men på kvällarna så orkar han inte ligga med mig längre.”
”Skaffa en älskare via nätet. Det finns tusen av dem där ute” säger Johanna.
”Men är det verkligen riktigt rätt?”
”Du sa ju precis att du önskade att du var yngre och mindre gift?”
”Jo men ändå. Robert är ju bra med barnen…”
”Jag har en konversation via sms med min älskare just nu” säger Johanna och fiskar upp telefonen.
”Vad säger ni då?”
”Jag erbjuder honom mina bröst inne på muggen om han kommer hit” svarar Johanna.
”Och vad svarar han?”
”Han undrar om jag är den trånga mussla han alltid har letat efter.”
”Jag tycker det låter lite äckligt” svarar Eva.
Johanna tittar på Eva.
”Nej det är inte äckligt. Det är inte bara tonåringarna som får prata snusk, Eva. Kom ihåg det. Däremot är det förvånande att han undrar eftersom han redan har testat mig.”
”Något är fel men jag vet inte vad” säger Eva och får tårar i ögonen.
”Ingen tackar dig för att du är trogen. Det är som med jobbet. Du jobbar och går i pension och ingen bryr sig.”
”Vad ska mina barn säga?” frågar Eva sig själv nästan ljudlöst.
”Du är helt otrolig! Varför skulle du berätta det för dina barn?”
”Det är så jag har uppfostrat dem. Vi berättar saker för varandra.”
”Nu är det du och jag som loggar in och skaffar dig ett konto. Du behöver få åka lite.”
”Du är verkligen en sann vän Johanna. Tänk om det fanns fler av din sort här i världen.”
”Tro mig Eva, det gör det.” 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar