fredag 25 maj 2012

When at Riche, always fuck with your boots on

Erik och jag är på Riche. Igen. Och igen. Jag försöker föra ett samtal men hans blick flackar, söker andras ögon, samtalet kommer av sig och jag tröttnar.

"Det är fredag. Vi har haft en skitvecka. Vi kan väl bara snacka?"

"Skivveckan har bara börjat" svarar Erik. "Fast The Cults nya var kass."

"Mina pengar är nästan slut."

"Gabriella sög av bartendern här för några månader sedan och sen dess får hon alltid dubbelt när hon beställer."

"Jaha."

"Hon beställer alltså en gin & tonic och bartendern ställer alltid fram två."

"Jaha."

"Fattar du?"

"Ja. Två för en."

"Exakt. Genialt."

Sen kommer det fram en tjej till Erik och jag förlorar honom.

"Vilka häftiga stövlar du har" säger han till henne.

"Det är Gucci" säger hon.

"Du ser ut som du kommer direkt från stallet."

"Vad menar du?"

"Ja alltså, som en hästtjej."

Hon tar illa upp. Vi står och glor efter henne när hon går.

"Skit samma" säger Erik. "Riche är fullt av hästtjejer utan häst."





1 kommentar:

  1. Hittade till din blogg från Twitter. Du skriver jäkligt bra! En ren njutning att läsa.

    Hälsningar
    Simon

    SvaraRadera